В статье описывается система коррекции речевых нарушений у детей старшего дошкольного возраста средствами инновационных музыкальных технологий, позволяющая сформировать у дошкольников устойчивые навыки правильной плавной речи в полилингвальной образовательной среде. Обращается внимание на то, что необходимость повышения эффективности формирования многоязычия у детей, коммуникативной компетентности в условиях поликультурного образования требуют создания системы комплексной поддержки развития ранней полилингвальной среды. Описывается взаимосвязь музыкальной и речевой деятельности в полилингвальной образовательной среде. Разработка программы по обеспечению музыкального образования в ДОУ с полилингвальным обучением и их внедрение в практическую деятельность, которая дальнейшим послужит основой образовательной системы в полилингвальной среде.
The article describes a system for correcting speech disorders in older preschool children by means of innovative music technologies that allows preschoolers to develop stable skills of correct smooth speech in a multilingual educational environment. Attention is drawn to the fact that the need to improve the effectiveness of the formation of multilingualism in children, communicative competence in the context of multicultural education requires the creation of a system of comprehensive support for the development of an early multilingual environment. The article describes the relationship between music and speech activity in a multilingual educational environment. Development of a program for providing music education in preschool institutions with polylingual education and their implementation in practice, which will further serve as the basis of the educational system in a polylingual environment.