Перед современной школой остро стоят вопросы мотивации обучения, объективности оценивания учащихся, а также подготовки детей к жизни в реальных конкурентных условиях социума. Над этой проблемой в представленной школе работает республиканская экспериментальная площадка по экономическому воспитанию. В статье рассмотрен опыт МБОУ "Тойбохойская средняя общеобразовательная школа им. Г.Е. Бессонова" с. Тайбохой Сунтарского улуса (района) Республики Саха (Якутия) в реализации проекта по созданию школьного банка в целях мотивации школьников к обучению.
The modern school is faced with acute issues of motivation for learning, the objectivity of student assessment, as well as preparing children for life in real competitive conditions of society. The republican experimental platform at our school of economic education is working on this problem. The article considers the experience of MBOU "Toibokhoy Secondary School named after G.E. Bessonov" of Taibokhoy village of Suntarsky ulus (district) of the Republic of Sakha (Yakutia) in the implementation of a project to create a school bank in order to motivate schoolchildren to study.