Нестандартные уроки математики с использованием сказок, дополняющие традиционное обучение, позволяют привлечь внимание младших школьников, способствуют активному включению в образовательную деятельность, имеют огромные предпосылки для воспитания всесторонне развитой личности обучающегося, во многом дисциплинируют, влияют на эмоциональное состояние, способствуют сплочению коллектива. Кроме того, увеличивается темп усвоения учебного материала, меняется строгая и однообразная структура урока, что дает возможность реализовать имеющиеся способности младшего школьника.
Non-standard mathematics lessons using fairy tales, complementing traditional teaching, allow to attract the attention of younger schoolchildren, contribute to active inclusion in educational activities, have huge prerequisites for the education of a comprehensively developed personality of the student, in many ways discipline, affect the emotional state, contribute to team cohesion. In addition, the rate of assimilation of educational material increases, the strict and monotonous structure of the lesson changes, which makes it possible to realize the existing abilities of a younger student.