В статье рассматривается проблемы профессионального развития педагогов ДОУ в условиях цифровизации образования. Целью исследования является готовность педагогов к использованию цифровых технологий. Методом исследования является опрос педагогов ДОУ. Основными выводами является то, что в настоящее время основными проблемами профессионального развития педагогов ДОУ в условиях цифровизации образования является проблема оснащённости ДОУ современными технологиями и психологическая готовность педагогов. Основной рекомендацией является привлечение спонсорских средств, а также создание условий в ДОУ для перемещения цифровых устройств между педагогами.
Research problem. The article deals with the problems of professional development of preschool teachers in the conditions of digitalization of education. The aim of the study is the readiness of teachers to use digital technologies. The research method is a survey of preschool teachers. The main conclusions are that currently the main problems of the professional development of preschool teachers in the conditions of digitalization of education is the problem of the equipment of preschool institutions with modern technologies and the psychological readiness of teachers. The main recommendation is to attract sponsorship funds, as well as to create conditions in the preschool for the movement of digital devices between teachers.