В статье представлены результаты анкетирования по выявлению читательских предпочтений и информационных потребностей в библиотеке Факультета музыкального искусства Института изящных искусств МПГУ. Выявление читательских предпочтений и информационных потребностей студентов музыкального факультета педагогического вуза особенно актуально при изучении процесса формирования у них информационно-библиотечной культуры и медиаграмотности. В статье поднимается вопрос о создании педагогических условий в библиотеке вуза для повышения уровня информационно-библиотечной культуры и читательской компетентности будущих педагогов-музыкантов.
The article presents the results of the questionnaire on the identification of reader preferences in the library of the Faculty of Musical Art of the Institute of Fine Arts of the Moscow State University. The identification of readers' preferences of students of the music faculty of a pedagogical university is especially important when studying the process of formation of their information and library culture and media literacy. The article raises the question of creating pedagogical conditions in the library of the university to improve the level of information and library culture and the reader's competence of future music teachers.