В статье предложена авторская трактовка понятия "музыкально-педагогическая школа". Рассмотрены особенности китайской фортепианной музыкально-педагогической школы как национально-культурного феномена, обусловленные опорой на традиционное классико-академическое исполнение музыкальных произведений. Выявлены перспективы развития музыкально-педагогических школ Китая, связанные с интеграцией национальных традиций и достижений мировых музыкально-педагогических школ, обращением к смысловому содержанию музыкальных произведений, развитием индивидуальности студентов, использованием современных средств обучения.
The author's interpretation of the concept of "musical and pedagogical school" is presented. The features of the Chinese piano music-pedagogical school as a national-cultural phenomenon, conditioned by the reliance on the traditional classical-academic performance of musical works, are considered. The prospects for the development of music-pedagogical schools in China, associated with the integration of national traditions and achievements of world music-pedagogical schools, an appeal to the semantic content of musical works, the development of students' individuality, and the use of modern teaching aids, are identified.