В данном исследовании рассматривается сюжетно-ролевая игра современных дошкольников, ее особенности, контексты, инструментарий. Показано, что сюжетно-ролевая игра не является приоритетной у современных детей. Контексты современной сюжетно-ролевой игры - это демонстрация своих внешних достоинств, главным образом красоты и силы. В детской игре проецируются образы будущего ребенка, намечается его профессиональное и социальное самоопределение, и огромная роль в этом процессе отводится сюжетно-ролевой игре. Здесь проведен анализ ассортимента современных игрушек, представленных в детских магазинах.
This study examines the plot-role-playing game of modern preschoolers, its features, contexts, tools. It is shown that the plot-role-playing game is not a priority for modern children. The contexts of a modern story-role-playing game are a demonstration of their external advantages - mainly beauty and strength. In the children's game, images of the unborn child are projected, his professional and social self-determination is planned, and a huge role in this process is assigned to the plot-role-playing game. The analysis of the assortment of modern toys presented in children's stores is carried out.