В статье рассматриваются виды учебной работы учащихся, которые прописываются учителями в электронном журнале информационно-аналитической системы "Электронное образование в Республике Татарстан". Каждый вид работы оценивается учителем. В рамках исследования авторы использовали технологии BigData для сравнения оценивания учителями двух групп видов деятельности: деятельность, направленную на обучение учащихся, и деятельность, направленную на контроль результата обучения. Статья может быть полезна для учителей средней школы, руководителей образовательных учреждений, исследователей в области образования.
The article deals with the types of students' learning activities which are prescribed by teachers in the electronic journal of the information-analytical system "E-education in the Republic of Tatarstan". Each type of activity is assessed by the teacher.
Within the framework of the research, the authors used BigData technologies to compare the teachers' evaluation of two groups of activities: activities aimed at teaching students and activities aimed at controlling the learning outcomes.
The article may be useful for secondary school teachers, heads of educational institutions, and educational researchers.