В статье рассматриваются особенности акмемотивационной технологии и ее роль в творческом саморазвитии личности в процессе профессиональной подготовке студентов. Анализируется значимость акмемотивацонно-ориентированного обучения для творческого саморазвития. Определяется взаимосвязь и взаимодействие разнообразных видов профессиональной деятельности в контексте получения нового знания мотивационной направленности. Акмемотивационный подход в процессе практикоориентированого обучения рассматривается в аспекте повышения эффективности профессиональной подготовке студентов.
The article discusses the features of acmemotivational technology and its role in the creative self-development of the individual in the process of professional training of students. The significance of acmemotivation-oriented learning for creative self-development is analyzed. The interrelation and interaction of various types of professional activity in the context of obtaining new knowledge of a motivational orientation is determined. The acme-motivational approach in the process of practice-oriented learning is considered in the aspect of increasing the effectiveness of students' professional training.