В статье анализируются аспекты, связанные с педагогическим потенциалом дошкольного образовательного учреждения, обеспечивающим формирование у дошкольников основ культуры безопасности. Данный процесс предполагает уточнение содержания обучения, отбор способов взаимодействия субъектов образовательного процесса, а также способов создания предметной развивающей среды. В статье рассмотрены структура образовательной среды формирования культуры безопасности детей; особенности ребенка дошкольного возраста; единые подходы к воспитанию детей в условиях ДОУ и семьи.
The article analyzes the aspects related to the pedagogical potential of preschool educational institution, providing the formation of preschool children's safety culture basics. This process involves the specification of the content of training, the selection of ways of interaction of subjects of the educational process, as well as ways of creating a subject developmental environment. In article structure of the educational environment of formation of culture of safety of children; features of the child of preschool age; uniform approaches to education of children in conditions of preschool and family are considered.