В статье представлены результаты сравнительного анализа исследования влияния переживаний на способы и приемы саморегуляции сту- дентов первого и четвертого курсов бакалавриата, обучающихся по направле- нию "Психология". Было выявлено, что на первом курсе количество взаимосвязей между показателями самооценки переживаний и приемов саморегуляции больше, чем на четвертом (показатели операциональной составляющей саморе- гуляции сокращаются, но не изменяются). К четвертому курсу остаются взаи- мосвязи самооценки переживаний и следующих способов/приемов саморегуля- ции: анализ противоречий, принятие решений, коррекция, общая способность самоуправления, моделирование, оценка результатов, гибкость и общая спо- собность саморегуляции.
The article presents the results of a comparative analysis of the study of the influence of experiences on the methods and techniques of self-regulation of first and fourth year undergraduate students learning "Psychology". There is results that in the first year the number of relationships between indicators of self-assessment of experiences and self-regulation techniques more than in the fourth (indicators of the operational component of self-regulation decrease, but do not change). By the fourth year of studying, the interconnections of self-assessment of experiences and the following methods/techniques of self-regulation remain: analysis of contradic- tions, decision-making, correction, general ability of self-management, modeling, evaluation of results, flexibility and general ability of self-regulation.