Wolfram Language является развитием символьного языка программирова-ния, разработанного для широко известной системы Mathematica. В данной ра-боте рассматриваются примеры заданий на этом языке, которые предлагаются студентам для развития навыков работы с изображениями. Задания помогут преподавателю наглядно объяснить основы компьютерной геометрии и гра-фики. Преимущество использования Wolfram Language в том, что можно проил-люстрировать математические основы компьютерной графики, т.к. координаты точек и параметры преобразований указываются с заданной точностью. Функ-ции (команды) для работы с изображениями содержат большое количество оп-ций, поэтому предоставляют широкие возможности для составления учебных заданий. Wolfram Language также позволяет оформить результаты выполнения заданий в удобном и понятном для пользователя виде.
The Wolfram Language is an evolvement of a symbolic programming language designed for the well-known Mathematical system. This paper discusses examples of tasks that are offered to students to develop skills in working with images. The tasks will help the teacher to explain visually the basics of computer geometry and graphics. The advantage of using Wolfram Language is in possibility to illustrate the mathemat-ical foundations of computer graphics. Coordinates of points, transformation param-eters are indicated with the prescribed accuracy. The functions to work with images contain a large number of options, therefore they provide ample opportunities for training tasks composition. Wolfram Language also allows you to arrange the results of tasks in a convenient and user-friendly way.