Статья посвящена исследованию актуальной в современном искусствознании проблемы - профессиональному взаимодействию педагога-режиссера и солиста-вокалиста в рамках учебной дисциплины "Оперный класс" с целью формирования художественного образа на основе принципов искусства перевоплощения. Автор рассматривает принципы режиссерской работы, описывая каждый из них. Изучение предложенных принципов помогает структурировать имеющие теоретические знания в систему действий, с помощью которых овладение искусством перевоплощения будет осуществляться продуктивнее.
The article is devoted to the research of current problem in contemporary art study - the professional interaction between teacher-director and soloist-vocalist within the opera class discipline, in order to form an artistic image based on the principles of art of dramatic identification. The author examines different principles of directing, and describes each of them. The study of the proposed principles helps to structure the available theoretical knowledge into a system of actions. It helps to achieve the main goal, mastering the art of dramatic identification, more prodactivly.