Статья посвящена исследованию, целью которого являлось
определение наличия или отсутствия различий в нейропсихологическом статусе у дошкольников с разным уровнем эмоционального интеллекта. В исследовании приняли участие 30 дошкольников c нарушениями речи, они были обследованы по методикам: "Групповая экспресс-диагностика компонентов эмоционального интеллекта у старших дошкольников с ОНР" Н.В. Микляевой, О.А. Тихоновой и "Нейропсихологическая диагностика детей дошкольного возраста" Ж.М. Глозман, А.Е. Соболевой, Ю.О. Титовой. Исследование показало значимые различия в уровне сформированности некоторых ВПФ у детей с разным уровнем эмоционального интеллекта
The article is devoted to research aimed at determining the presence
or absence of differences of neuropsychological status in preschoolers with different
levels of emotional intelligence. The study involved 30 preschoolers with speech
disorders, they were examined according to the methods: "Group express diagnostics
of components of emotional intelligence in older preschoolers with speech disorders"
by N.V. Miklyaeva, O.A. Tikhonova and "Neuropsychological diagnostics of
preschool children" by Zh.M. Glozman, A.E. Soboleva, Y.O. Titova. The study
showed that some higher mental functions are significant at the level of formation in
children with different levels of emotional intelligence.