В современных школах особое внимание уделяется использованию информационно-коммуникационных технологий в учебном процессе.
Однако особенно примечательна роль цифровизации в образовании детей с
ограниченными возможностями. В данной статье рассматривается феномен
цифровизации в современной системе образования. Выделены основные требования к цифровой образовательной среде. В качестве важнейшего понятия рассматриваются особенности развития эмоционально-волевой сферы школьников
с ограниченными возможностями здоровья. Выделены возможности использования ресурсов цифровой образовательной среды для детей с церебральным параличом.
In modern schools, special attention is paid to the use of information
and communication technologies in the educational process. However, the role of
digitalization in the education of children with disabilities is particularly noteworthy.
This article examines the phenomenon of digitalization in the modern education system.
The main requirements for the digital educational environment are highlighted. It
describes the opportunities and prospects for working in a digital educational
environment with children with disabilities. As the most important concept, the
features of the development of the emotional-volitional sphere of students with
disabilities are considered. The possibilities of using the resources of the digital
educational environment for children with cerebral palsy are highlighted