Актуальность исследования обусловлена поиском новых форм и методов эффективной подготовки магистрантов права в парадигме вызовов цифровой эпохи и с учетом исторически сложившейся синергии науки и фундаментальных знаний. Представлена модель цифрового образовательного ресурса (ЦОР) по дисциплине "Академическая коммуникация", определены условия ее реализации, обозначены методы и технологии обучения по ЦОР, предложены оптимальные педагогические виды, способы и техники внедрения метода "сторителлинга" для формирования и развития коммуникативной компетентности будущих юристов. Сделан вывод о потенциале метода на этапе профессионализации юристов в вузе.
The relevance of the study is due to the search for new forms and methods for effective preparation of future Masters of Law in a paradigm relating to the challenges of the digital age and the historically recognized synergy of science and fundamental knowledge. A model of the digital educational resource (DER) in the discipline "Academic Communication" is presented; the conditions for its implementation are determined; the methods and technologies for teaching within the course are identified; the optimal pedagogical types, methods and techniques for employment of the method of "storytelling" for the purposes of formation and development of communicative competence of future lawyers are proposed. The conclusion is drawn about the great potential of the method at the stage of professionalization of lawyers at university.