В статье представлен опыт применения электронного обучения в рамках дисциплины "Иностранный язык" на базе электронной образовательной среды MOODLE. Актуальность темы определяется потенциалом использования LMS MOODLE для организации внеаудиторной и аудиторной работы студентов. Особое внимание уделяется самостоятельной работе студентов на электронном курсе "Иностранный язык". Подробно рассматриваются разделы курса с учетом особенностей использования смешанного обучения. Приводятся результаты работы с некоторыми элементами системы.
The article deals with the experience of application of e-learning in the student course "Foreign language" powered by the electronic educational environment Moodle. The relevance of the topic is determined by the application potential of LMS MOODLE for organizing extracurricular and classroom work of students. Particular attention is given to students' individual work within the scope of the e-learning course "Foreign language". Some course units in the framework of blended learning are considered. The results of working with some elements of the system are presented.