В работе рассматривается одна из важнейших проблем современного среднего профессионального образования - формирование профессионального мастерства выпускников с использованием инновационных подходов к данной проблеме, в частности применения кластерно-сетевого взаимодействия. Актуальность данной темы обусловлена необходимостью выхода среднего профессионального образования на новый уровень подготовки специалистов, гарантирующий конкурентоспособность, социальную и профессиональную гибкость, постоянный профессиональный и личностный рост будущих работников культуры. Практическое значение решения исследуемой проблемы заключается в повышении качества профессиональной подготовки студентов, оптимизирует образовательный процесс колледжей культуры.
One of the most important problems of modern secondary vocational education is the formation of professional skills of graduates using innovative approaches to this problem, in particular, the use of cluster-network interaction. The relevance of this topic is due to the need for secondary vocational education to reach a new level of training of specialists, guaranteeing competitiveness, social and professional flexibility, constant professional and personal growth of future cultural workers. The practical importance of solving the problem under study is to improve the quality of vocational training of students, optimizes the educational process of cultural colleges. One of the most important problems of modern secondary vocational education is the formation of professional skills of graduates using innovative approaches to this problem, in particular, the use of cluster-network interaction. The relevance of this topic is due to the need for secondary vocational education to reach a new level of training of specialists, guaranteeing competitiveness, social and professional flexibility, constant professional and personal growth of future cultural workers. The practical importance of solving the problem under study is to improve the quality of vocational training of students, optimizes the educational process of cultural colleges.