В статье рассматриваются результаты и перспективы сетевого взаимодействия лабораторий, отражающие конвергенцию инновационных технологий в продвижении мультилингвального образования в России. Авторы приходят к выводу о необходимости создания теоретической базы языкового образования и воспитания в поликультурном обществе и продвижения непрерывного мультилингвального образования в России (соизучение языков и лингвокультур, связанное с формированием этнокультурной самоидентичности и национальным самосознанием) от дошкольного возраста до профессиональной переподготовки посредством сетевого взаимодействия образовательных организаций.
The paper considers the results and prospects of research laboratories' networking, which reflect the convergence of innovative technologies in promoting multilingual education in Russia. The authors conclude that there is a need for creating a theoretical basis for language education and upbringing in a multicultural society and the need for promoting the idea of continuous multilingual education in Russia (co-studying of languages and cultures, connected with the formation of an ethnocultural self-identity and national self-awareness) from pre-school age till the time of professional retraining through the networking of educational institutions.