Kazan Federal University Digital Repository

ПРОБЛЕМНОЕ ОБУЧЕНИЕ КАК УСЛОВИЕ ФОРМИРОВАНИЯ МЕТАПРЕДМЕТНЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ РЕЗУЛЬТАТОВ УЧАЩИХСЯ НА УРОКАХ ИСТОРИИ

Show simple item record

dc.contributor Казанский (Приволжский) федеральный университет
dc.contributor.author Гарипова Алсу Миргаязовна ru_RU
dc.date.accessioned 2020-07-28T11:21:10Z
dc.date.available 2020-07-28T11:21:10Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/159170
dc.description.abstract В статье раскрывается актуальность использования метапредметного подхода в историческом образовании, применение на уроках элементов проблемного обучения, позволяющее ученикам овладеть мыслительными, логическими и познавательными навыками. Технология проблемного обучения позволяет заменить традиционный урок объяснения нового материала уроком "открытия" новых знаний. Такие уроки обеспечивают не только глубокое усвоение учащимися учебного материала и достижение образовательных целей, но также формируют широкий кругозор учеников, гражданскую позицию, толерантное и терпимое отношение к окружающим, воспитывают ответственного и думающего человека, умеющего вести диалог, аргументировать и логически обосновывать свою позицию. ru_RU
dc.description.abstract The article reveals the relevance of using the meta-subject approach in historical education, the use of elements of problem-based learning in the classroom, which allows students to master thinking, logical and cognitive skills. The lessons of history have a huge developmental potential for the students of the primary school. Proper construction of a lesson and a serious attitude of teachers to teaching methods and objectives that it has set itself in the teaching of history, able to provide not only a deeper comprehension of the students actually learning material and achievement of the purely educational purposes, but also the formation of a broad Outlook of pupils, the education of a responsible and thinking person, formation of civil position, tolerant attitude to others, learning conflict resolution skills and to engage in dialogue, reasoning and logically arguing his position. Problem learning successfully replaces the traditional lesson of explaining new material with a lesson of "discovering" knowledge. en_US
dc.relation.ispartofseries V Андреевские чтения: современные концепции и технологии творческого саморазвития личности ru_RU
dc.subject метапредметные результаты ru_RU
dc.subject проблемное обучение ru_RU
dc.subject универсальные учебные действия ru_RU
dc.subject meta-subject results en_US
dc.subject problem-based learning en_US
dc.subject universal learning activities en_US
dc.title ПРОБЛЕМНОЕ ОБУЧЕНИЕ КАК УСЛОВИЕ ФОРМИРОВАНИЯ МЕТАПРЕДМЕТНЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ РЕЗУЛЬТАТОВ УЧАЩИХСЯ НА УРОКАХ ИСТОРИИ ru_RU
dc.title.alternative PROBLEM-BASED LEARNING AS A CONDITION FOR THE FORMATION OF META-SUBJECT EDUCATIONAL RESULTS OF STUDENTS IN HISTORY LESSONS en_US
dc.type article
dc.identifier.udk 372.8
dc.description.pages 92-95


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics