Рассматривается компьютерная реализация дидактической модели исследовательского обучения геометрии. Приведен педагогический сценарий урока с элементами исследовательского обучения на уроке геометрии в 8 классе. В рамках урока предлагаются контекстные задачи, которые становятся исследовательскими после реконструкции традиционных задач учебника в задачи с открытым условием, где требование не сформулировано в явном виде. Определен уровень исследовательской деятельности на уроках, сформулированы этапы активной формы деятельности, определены уровни освоения исследовательских действий учеником.
The computer implementation of the didactic model of research geometry teaching is considered. The pedagogical scenario of a lesson with elements of research training at a geometry lesson in the 8th class is given. As part of the lesson contextual problems are offered/ They become research problems after the reconstruction of the textbook traditional tasks with open conditions, where the requirement is not explicitly formulated. The level of research activity at the lesson is defined, stages of an active form of activity are formulated, the levels of development of pupil research actions are defined.