Показаны результаты лонгитюдного и псевдолонгитюдного исследования самораскрытия способностей и эмоциональных состояний студентов. Проверена гипотеза о влиянии пандемии COVID-19 на личность и представление о себе студента. Основная идея - о том, что личность раскрывает
свои способности сначала перед собой, а затем проектирует и реализует в жизни. Данные о достоверном снижении в одинаковых сплошных выборках студентов числа лиц с самораскрытием способностей эксплицированы в качестве результатов переживания пандемии COVID-19 2020-2021 годов. Самораскрытию способностей сопутствует достоверно более выраженный позитивный аффект - положительные эмоциональные состояния
The results of longitudinal and pseudo-longitudinal studies of students' self-disclosure of abilities and emotional states are shown. The hypothesis about the impact of the pandemic on the personality and self-image of the student has been tested. The main idea is that a person reveals his abilities first to himself, and then designs and implements them in life. Data on a significant decrease in the number of persons with self-disclosure abilities in the same continuous samples of students are explicated as the results of the experience of the pandemic of 2020-2021. Self-disclosure of abilities is accompanied by a significantly more pronounced positive effect - positive emotional states.