Kazan Federal University Digital Repository

Interrelation between Stress and Communicative Peculiarities of Teacher's Personality.

Show simple item record

dc.contributor Казанский федеральный университет
dc.contributor.author Khusainova Rezeda Munirovna
dc.date.accessioned 2016-01-22T13:35:06Z
dc.date.available 2016-01-22T13:35:06Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Khusainova R.M. Interrelation between Stress and Communicative Peculiarities of Teacher's Personality // Live Sciencec Journal, 2014. - Vol. 11, №12. - P. 162-164.
dc.identifier.uri http://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/32737
dc.description.abstract The article regards peculiarities of the interrelation between professional stress and emotional, communicative characteristics of the teacher's personality. It is determined that there is a definite level of professional stress during the whole pedagogical activity of the teacher being a core indicator. It is defined the peculiarity of the teacher's interpersonal communication includes the domination of confirming affirmation, congruence in contacts with others. It is displayed that professional stress is interrelated both with communicative and emotional and personal indicators. en
dc.description.abstract В статье рассматривается особенности взаимосвязи профессионального стресса с эмоциональными, коммуникативными характеристиками личности педагога. Выявлено, что определенный уровень профессионального стресса присутствует на протяжении всей педагогической деятельности учителя и является системообразующим показателем. Определено, что особенностью межличностного общения учителя является преобладание конформных установок, конгруэнтность в контактах с окружающими. Показано, что профессиональный стресс взаимосвязан как с коммуникативными, так и с эмоционально-личностными показателями. ru
dc.language.iso en
dc.relation.ispartofseries Live Sciencec Journal
dc.rights открытый доступ
dc.subject professional stress
dc.subject pedagogic activity
dc.subject communicative features
dc.title Interrelation between Stress and Communicative Peculiarities of Teacher's Personality.
dc.type Article
dc.contributor.org Институт психологии и образования
dc.description.pages 162-164
dc.pub-id 86243


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account