dc.contributor |
Казанский федеральный университет |
|
dc.contributor.author |
Khusainova Rezeda Munirovna |
|
dc.date.accessioned |
2016-01-22T13:35:06Z |
|
dc.date.available |
2016-01-22T13:35:06Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Khusainova R.M. Interrelation between Stress and Communicative Peculiarities of Teacher's Personality // Live Sciencec Journal, 2014. - Vol. 11, №12. - P. 162-164. |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/32737 |
|
dc.description.abstract |
The article regards peculiarities of the interrelation between professional stress and emotional, communicative characteristics of the teacher's personality. It is determined that there is a definite level of professional stress during the whole pedagogical activity of the teacher being a core indicator. It is defined the peculiarity of the teacher's interpersonal communication includes the domination of confirming affirmation, congruence in contacts with others. It is displayed that professional stress is interrelated both with communicative and emotional and personal indicators. |
en |
dc.description.abstract |
В статье рассматривается особенности взаимосвязи профессионального стресса с эмоциональными, коммуникативными характеристиками личности педагога. Выявлено, что определенный уровень профессионального стресса присутствует на протяжении всей педагогической деятельности учителя и является системообразующим показателем. Определено, что особенностью межличностного общения учителя является преобладание конформных установок, конгруэнтность в контактах с окружающими. Показано, что профессиональный стресс взаимосвязан как с коммуникативными, так и с эмоционально-личностными показателями. |
ru |
dc.language.iso |
en |
|
dc.relation.ispartofseries |
Live Sciencec Journal |
|
dc.rights |
открытый доступ |
|
dc.subject |
professional stress |
|
dc.subject |
pedagogic activity |
|
dc.subject |
communicative features |
|
dc.title |
Interrelation between Stress and Communicative Peculiarities of Teacher's Personality. |
|
dc.type |
Article |
|
dc.contributor.org |
Институт психологии и образования |
|
dc.description.pages |
162-164 |
|
dc.pub-id |
86243 |
|