В статье осуществлены теоретическое обоснование, анализ научной литературы, связанной с проблемами организации самостоятельной работы обучающихся по физике, проблемами внедрения проектной деятельности в образовательный процесс в средней школе, особый акцент сделан на исследовании роли самостоятельной работы для достижения предметных, метапредметных и личностных результатов обучения в соответствии с обновленными ФГОС ООО-2021. Разработан алгоритм конструирования технологий, отвечающих требованиям ФГОС ООО-2021 в рамках реализации проектной деятельности.
The article provides a theoretical justification, analysis of scientific literature related to the problems of organizing independent work of students in physics, the problems of introducing project activities into the educational process in secondary school, special emphasis is placed on the study of the role of independent work to achieve subject, meta-subject and personal learning outcomes in accordance with with the updated Federal State Educational Standard Basic General Education - 2021. An algorithm has been developed for designing technologies that meet the requirements of the Federal State Educational Standard Basic General Education - 2021 as part of the implementation of project activities.