В статье рассмотрены вопросы, связанные с трудностями будущих педагогов при использовании информационных технологий в проектной деятельности. Представлен обзор работ, посвященных опыту России и Китая в продвижении реформ цифрового образования. Раскрыт сводный анализ двух категорий трудностей, связанных с проектированием информационных образовательных ресурсов и с управлением проектной деятельностью. Предложен метод анализа диагональных элементов сводной таблицы, который наглядно иллюстрирует устойчивые взаимосвязи трудностей будущих педагогов в реализации информационных проектов. Выявление устойчивых взаимосвязей трудностей может быть полезно для реализации эффективных информационных образовательных проектов.
The article discusses issues related to educators' difficulties in using information technology in project activities. Review of publications on the experience of Russia and China in promoting digital education reforms is presented. This article describes a summary analysis of two categories of educators' difficulties related to the design of information educational resources and project management. A method of analyzing the diagonal elements of the summary table is proposed, which clearly illustrates the stable interrelationships of educators' difficulties in the implementation of information projects. Identification of stable interrelations of difficulties can be useful for the implementation of effective educational projects.