Данная статья посвящена проблеме внедрения настольных игр по развитию коммуникативных навыков в практику начального образования. В статье представлен опыт внедрения авторской настольной игры "Alias" для работы с проблемами коммуникации младших школьников на татарском языке. Для диагностики проблемного поля исследования применялись методика М.И. Рожкова "Диагностика изучения сформированности коммуникации как общения у младших школьников" и методика "Опосредованное запоминание (модифицированный вариант методики А.Н. Леонтьева)" О.С. Москвитиной. Данная статья будет полезна учителям начальной школы, учителям татарского языка, работникам дошкольных учреждений и студентам.
This article is devoted to the problem of introducing board games for the development of communicative skills in the practice of primary education. The article presents the experience of introducing the author's board game "Alias" to work with communication problems of junior schoolchildren in the Tatar language. For diagnostics of the problem field of the research the method of M.I. Rozhkov "Diagnostics of studying the formation of communication as communication in junior schoolchildren" and the method O.S. Moskvitina's "Mediated memorization (modified version of A.N. Leontiev's method)" were used. This article will be useful for elementary school teachers, teachers of the Tatar language, workers of preschool institutions and students.