В статье раскрываются особенности психологической адаптации иностранных студентов из стран Средней Азии к условиям новой социокультурной среды. В работе приводится классификация наиболее значимых проблем в процессе психологической адаптации иностранных студентов из стран Средней Азии в российских вузах, а также рассматриваются возможные способы их решения. В качестве перспектив психологической адаптации иностранных студентов из стран Средней Азии к условиям новой социокультурной среды выделяются: развитие межкультурной компетенции, расширение кругозора, самообучение.
The article reveals the peculiarities of psychological adaptation of foreign students from Central Asian countries to the conditions of a new socio-cultural environment. The paper provides a classification of the most significant problems in the process of psychological adaptation of foreign students from Central Asian countries in Russian universities, and also discusses possible ways to solve them. The prospects of psychological adaptation of foreign students from Central Asian countries to the conditions of a new socio-cultural environment are highlighted: the development of intercultural competence, broadening horizons, self-study.