Статья посвящена проблеме тревожности у детей младшего школьного возраста. Основная цель исследования состоит в разработке и апробации программы по преодолению тревожности методами арт-терапии. Гипотезой выступает предположение, что представленная программа коррекции способствует снижению уровня тревожности. По результатам диагностики 50 детей выявлено, что умеренная тревожность характерна для 30 % (15 учащихся); повышенная тревожность характерна для 65 % (33 учащихся); высокая тревожность характерна для 5 % (2 учащийся). После проведенной программы арт-
терапии уровень тревожности у испытуемых статистически достоверно снизился.
The article is devoted to the problem of anxiety in children of primary school age. The main purpose of the study is to develop and test a program for overcoming anxiety using art therapy methods. The hypothesis is the assumption that the presented correction program helps to reduce the level of anxiety. According to the results of the diagnosis of 50 children, it was revealed that moderate anxiety is characteristic of 30 % (15 students); increased anxiety is characteristic of 65 % (33 students); high anxiety is characteristic of 5 % (2 students). After the art therapy program, the anxiety level of the subjects decreased statistically significantly