В статье рассматривается роль творческих мастерских в развитии творческого потенциала личности студентов в современном пространстве вуза. В статье выделены условия функционирования арт-мастерских и внедрения их в воспитательную деятельность вуза. В результате применения творческих мастерских оптимизируется процесс формирования культурно-просветительского воспитания обучающихся, проявления у студентов самодеятельности, самореализации. Цель данной статьи - показать необходимость внедрения арт-мастерских в процесс обучения как инновационного пространства для творческого развития личности обучающихся вуза.
The article discusses the role of creative workshops in the development of the creative potential of students' personality in the modern space of the university. The article highlights the conditions for the functioning of art workshops and their introduction into the educational activities of the university. As a result of the use of creative workshops, the process of forming the cultural and educational education of students, the manifestation of amateur performance, self-realization among students is optimized. The purpose of this article is to show the need to introduce art workshops into the learning process as an innovative space for the creative development of the personality of university students.