В статье в призме проблемы депривации психологического здоровья студенческой молодежи оцениваются психодиагностические показатели по диспозициям насильственного экстремизма. Представлена дискрипция психологического здоровья, осмысленности жизни, диспозиций насильственного экстремизма, их корреспонденция. Психологическое здоровье редуцируется к осмысленности жизни, предиктор которой "непроницаем" для пропагандистского и информационно-психологического влияния идеологии терроризма, экстремизма, радикализма. Результаты исследования указали на низкие показатели осмысленности жизни у студентов и такие рискдиспозиции насильственного экстремизма как конвенциональное принуждение и антиинтрацепция.
In the article, in the prism of the problem of deprivation of psychological health of student youth, psychodiagnostic indicators are assessed for the dispositions of violent extremism. Discrimination of psychological health, meaningfulness of life, dispositions of violent extremism, and their correspondence are presented. Psychological health is reduced to the meaningfulness of life, the predictor of which is "impenetrable" to the propaganda and information-psychological influence of the ideology of terrorism, extremism, and radicalism. The results of the study indicated low levels of meaningfulness in life among students and such risk dispositions of violent extremism as conventional coercion and anti-intraception.