dc.contributor |
Казанский (Приволжский) федеральный университет |
|
dc.contributor.author |
Жученко Ольга Александровна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2024-01-30T08:05:59Z |
|
dc.date.available |
2024-01-30T08:05:59Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/182631 |
|
dc.description.abstract |
Доказано, что адекватность самооценки академических достижений (САД) является одним из ресурсов стрессоустойчивости студентов. Гипотеза: коммуникативные, эмоционально-волевые, темпераментальные особенности определяют адекватность САД в стрессогенной ситуации, - подтвердилась частично. Разработана личностно-ориентированная программа развития адекватности САД студентов юношеского возраста. Она состоит из упражнений, направленных на повышение мотивации и навыков учения в вузе, регуляцию психофизиологического состояния, повышение самооценки и уверенности в себе, развитие коммуникабельности, сензитивности, мышления, рефлексию собственных возможностей, самораскрытие |
ru_RU |
dc.description.abstract |
It is proved that the adequacy of self-assessment of academic achievements (SAA) is one of the resources of students' stress resistance. Hypothesis: communicative, emotional-volitional, temperamental features determine the adequacy of SAA in a stressful situation, - was partially confirmed. A personality-oriented program for the development of the adequacy of the SAA of adolescent students has been developed. It consists of exercises aimed at increasing motivation and learning skills at a university, regulating the psychophysiological state, increasing self-esteem and self-confidence, developing communication skills, sensitivity, thinking, reflection of one's own capabilities, self-disclosure |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
ПСИХОЛОГИЯ СОСТОЯНИЙ ЧЕЛОВЕКА:
АКТУАЛЬНЫЕ ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ ПРОБЛЕМЫ |
ru_RU |
dc.subject |
психические состояния |
ru_RU |
dc.subject |
самооценка академических достижений |
ru_RU |
dc.subject |
прогностическая компетентность |
ru_RU |
dc.subject |
стресс |
ru_RU |
dc.subject |
стрессоустойчивость |
ru_RU |
dc.subject |
стрессогенная ситуация |
ru_RU |
dc.subject |
юношеский возраст |
ru_RU |
dc.subject |
личностно-ориентированная программа |
ru_RU |
dc.subject |
mental states |
en_US |
dc.subject |
self-assessment of academic achievements |
en_US |
dc.subject |
predictive competence |
en_US |
dc.subject |
stress |
en_US |
dc.subject |
stress resistance |
en_US |
dc.subject |
stressful situation |
en_US |
dc.subject |
youthful age |
en_US |
dc.subject |
personality-oriented program |
en_US |
dc.title |
ЛИЧНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННАЯ ПРОГРАММА РАЗВИТИЯ АДЕКВАТНОСТИ САМООЦЕНКИ АКАДЕМИЧЕСКИХ ДОСТИЖЕНИЙ СТУДЕНТОВ ЮНОШЕСКОГО ВОЗРАСТА В ЭКЗАМЕНАЦИОННОЙ СИТУАЦИИ КАК РЕСУРСА СТРЕССОУСТОЙЧИВОСТИ |
ru_RU |
dc.title.alternative |
PERSONALLY-ORIENTED PROGRAM FOR THE DEVELOPMENT OF THE ADEQUACY OF SELF-ASSESSMENT OF ACADEMIC ACHIEVEMENTS OF YOUTH STUDENTS IN EXAM SITUATION AS A RESOURCE FOR STRESS RESISTANCE |
en_US |
dc.type |
article |
|
dc.identifier.udk |
159.9 |
|
dc.description.pages |
253-258 |
|