В настоящее время ведется активный поиск эффективных методов коррекции высокого уровня тревожности, в частности эта проблема особенно актуальна для обучающихся. Целью данной работы являлось изучение влияния тренинга с биологической обратной связью по дыхательной аритмии сердца на тревожность у студентов. По результатам исследования мы можем отметить снижения уровня ситуативной тревожности у студентов после прохождения тренинга уже после 5 занятий. Полученные данные говорят об эффективности применения БОС-тренинга для коррекции уровня тревожности у студентов.
Currently, there is an active search for effective methods for correcting high levels of anxiety; in particular, this problem is especially relevant for students. The purpose of this work was to study the effect of training with biofeedback
on respiratory sinus arrhythmia on anxiety in students. Based on the results of the research, we can note a decrease in the level of reactive anxiety in students after completing the training after only 5 lessons. The results obtained indicate the efficiency of using biofeedback training to correct the level of anxiety in students.