Автор статьи предполагает, что философия (как исторически -
в греческом мире, так и феноменологически - в настоящем в нас) рож-
дается из опыта взаимоотношения с необыкновенным и таинственным.
Истины, обсуждаемые философией, - это необыкновенные истины,
мышление, которым она занимается - это необыкновенное мышление,
явления, которые она видит и описывает - это необыкновенные явле-
ния. Философия - форма осуществления мистериального акта, в кото-
ром таинственное открывается и постигается, оставаясь при этом та-
инственным. Сокровенное, внутреннее "я", говорящее в нас, когда мы
философствуем (Логос Гераклита, например), это сакральное тело,
приобщаясь к которому философ совершает своё, особое священно-
действие.
The author of the article suggests that philosophy (both historically -
in the Greek world, and phenomenologically - in the present in us) is born
from the experience of relationship with the extraordinary and mysterious.
The truths discussed by philosophy are extraordinary truths, the thinking
that it deals with is extraordinary thinking, the phenomena that it sees and
describes are extraordinary phenomena. Philosophy is a form of realization
of a mysterious act in which the mysterious is revealed and comprehended
while remaining mysterious. The innermost, inner "I" that speaks in us when
we philosophize (the Logos of Heraclitus, for example) is a sacred body,
joining which the philosopher performs his own special sacrament.