Kazan Federal University Digital Repository

ПОЛИЛИНГВАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ УЧАЩИХСЯ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОМ ПРОЦЕССЕ

Show simple item record

dc.contributor Казанский (Приволжский) федеральный университет
dc.contributor.author Арсланова Ильмира Мансуровна ru_RU
dc.date.accessioned 2023-10-30T08:27:39Z
dc.date.available 2023-10-30T08:27:39Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/177290
dc.description.abstract Современная языковая политика Татарстана строится на принципах уважительного отношения к представителям различных этносов, являющихся носителями своей национальной культуры и языка. В этой связи необходим путь реализации культуроведчески-ориентированного подхода в обучении языкам - познание культуры своего языка в диалоге культур. Проблема диалога культур в преподавании языков не нова, но она приобретает новую значимость в условиях поликультурного образования ориентированного на культуру многих народов, важнейшей задачей становится не только приобщение обучаемых к родной культуре, языку, но и воспитание толерантности, уважения к национальной самобытности других народов, понимания национально- культурных различий. ru_RU
dc.description.abstract The modern language policy of Tatarstan is based on the principles of respect for representatives of various ethnic groups who are native speakers of their national culture and language. In this regard, there is a need for a way to implement a culturally oriented approach in language teaching - the knowledge of the culture of one's own language in the dialogue of cultures. The problem of the dialogue of cultures in the teaching of languages is not new but it acquires new significance in the context of multicultural education focused on the culture of many people. The most important task is not only to introduce students to their native culture, language, but also to foster tolerance, respect for the national identity of other nation, understanding of national and cultural differences. The dialogue of cultures in the study of languages should open to students the diversity of the spiritual and material world, help them understand the values of another culture and ultimately teach them to live and communicate in multinational Tatarstan. en_US
dc.relation.ispartofseries Агзамовские чтения; 2023 ru_RU
dc.subject родной язык ru_RU
dc.subject родная культура ru_RU
dc.subject родная земля ru_RU
dc.subject нить ru_RU
dc.subject Родина ru_RU
dc.subject духовная связь ru_RU
dc.subject достоинство ru_RU
dc.subject native language en_US
dc.subject native culture en_US
dc.subject native land en_US
dc.subject thread en_US
dc.subject homeland en_US
dc.subject spiritual connection en_US
dc.subject dignity en_US
dc.title ПОЛИЛИНГВАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ УЧАЩИХСЯ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОМ ПРОЦЕССЕ ru_RU
dc.type article
dc.identifier.udk 070
dc.description.pages 49-55


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Агзамовские чтения - 2023 [57]
    Сборник материалов и научных статей Международной научно-практической конференции (Казань, 17 февраля 2023 г.)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics