В статье впервые предложен к рассмотрению аспект артизации повседневности на национальном телевидении с целью выявления особенностей данного феномена. В качестве примера привлекаются программы спутникового телеканала
"Татарстан - Новый век", модель вещания которого
одновременно является общественно-ориентированной и коммерчески мотивированной. Автор статьи, основываясь на анализе программной политики канала, приходит к выводу, что особенности артизации жизни на национальном телевидении детерминированы культурными и историческими традициями этноса, региона и спецификой развития национальных медиа.
In the article for the first time the aspect of the artization of everyday life on national television is proposed for consideration in order to identify the features of this phenomenon. As an example the programs of the satellite "Tatarstan-New Age" TV channel are used, the broadcasting model of which is both socially oriented and commercially motivated. The author of the article, based on the analysis of the program policy of the TV-channel, concluded the features of the artization of life on national television are determined by the cultural and historical traditions of the ethnic group, the region and the specifics of the development of national media.