В данной статье публицистика рассматривается как вид творческой деятельности в журналистике; исследуется взаимосвязь публицистики и журналистики, рассматриваются их общие черты и отличия. Также на основании анализа публицистика определяется как творческий труд. Приводятся мнения ученых, изучающих публицистику. Очевидно, что содержание публицистики сильно зависит от настроений в обществе, поскольку отражает перемены, происходящие в нем, а также прогнозирует отношение народа к ним в будущем. В связи с этим публицистика основывается на фактах, документальных материалах, и, конечно же, учитывает мнение общественности. Таким образом, с помощью различных взглядов и обстоятельных доводов авторы ставят перед собой цель доказать, что публицистика является неотъемлемой частью журналистики.
In this article publicism is reviewed as a type of creative activity in journalism; the relationship between publicism and journalism is investigated, their common features and differences are considered. Also, based on the analysis, publicism is defined as creative work. The opinions of scientists studying publicism are given.
It is obvious that the content of publicism strongly depends on the mood in society, since it reflects the changes taking place in it, and also predicts the attitude of the people towards them in the future. In this regard, publicism is based on facts, documentary materials, and, of course, takes into account the opinion of the public. Thus, with the help of various views and detailed arguments, the authors aim to prove that publicism is an integral part of journalism.