dc.contributor |
Казанский (Приволжский) федеральный университет |
|
dc.contributor.author |
Алексеева Елена Николаевна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2023-08-09T11:14:01Z |
|
dc.date.available |
2023-08-09T11:14:01Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/176554 |
|
dc.description.abstract |
В статье исследуются особенности фундаментальной математической подготовки будущих учителей математики, рассматриваются аспекты профессиональной ориентации математических дисциплин, осваиваемых студентами, в том числе в контексте формирования их готовности к работе в условиях развития индивидуализации обучения школьников, обладающих математическими способностями. Представлен опыт Орловского государственного университета им. И.С. Тургенева по реализации программы бакалавриата педагогического образования соответствующего профиля. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The article examines the features of the fundamental mathematical training of future mathematics teachers, considers aspects of the professional orientation of mathematical disciplines mastered by students, incl. those in the context of the formation of their readiness to work in the conditions of the development of individualizing education of schoolchildren with mathematical abilities. The experience of the Oryol State University named after I.S. Turgenev on the implementation of the bachelor's program of pedagogical education of the corresponding profile is represented. |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
МАТЕМАТИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ В ШКОЛЕ И ВУЗЕ: ОПЫТ, ПРОБЛЕМЫ, ПЕРСПЕКТИВЫ MATHEDU' 2023 |
ru_RU |
dc.subject |
математическая подготовка будущих учителей |
ru_RU |
dc.subject |
освоение студентами методов решения олимпиадных задач |
ru_RU |
dc.subject |
методические подходы к обучению решению задач высокого уровня сложности |
ru_RU |
dc.subject |
мониторинг уровня предметно-методической подготовки будущих учителей математики |
ru_RU |
dc.subject |
mathematical training of future teachers |
en_US |
dc.subject |
mastering methods for solving olympic tasks by students |
en_US |
dc.subject |
methodological approaches to teaching how to solve problems of a high level of complexity |
en_US |
dc.subject |
monitoring the level of subject-methodical training of future teachers of mathematics. |
en_US |
dc.title |
О НЕКОТОРЫХ АСПЕКТАХ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ МАТЕМАТИКИ В УСЛОВИЯХ РАЗВИТИЯ ИНДИВИДУАЛИЗАЦИИ ОБРАЗОВАНИЯ |
ru_RU |
dc.title.alternative |
ON SOME ASPECTS OF TRAINING FUTURE MATHEMATICS TEACHERS IN CONDITIONS OF DEVELOPMENT OF INDIVIDUALIZATION OF EDUCATION |
en_US |
dc.type |
article |
|
dc.identifier.udk |
378.1 |
|
dc.description.pages |
25-33 |
|