В работе выявляются организационно-методические и содержательные условия реализации итогового государственного экзамена выпускников бакалавриата по направлению подготовки "Педагогическое образование" в новом формате, раскрывается специфика построения инвариантной формы представления оценочных средств для оценки компетенций выпускников в рамках государственного комплексного экзамена. Практическое значение результатов заключается в разработке и апробации методики построения универсальных фондовых заданий, которая может быть использована для создания фонда оценочных средств, направленного на комплексную оценку освоения обучающимися образовательной программы.
The paper identifies organizational, methodological and substantive conditions for the implementation of the final state examination of graduates of the bachelor's degree in the field of training "Pedagogical Education" in a new format, reveals the specifics of constructing an invariant form of presentation of evaluation tools for assessing the competencies of graduates within the framework of the state comprehensive exam. The practical significance of the results lies in the development and testing of a methodology for constructing universal stock tasks, which can be used to create a fund of evaluation funds aimed at a comprehensive assessment of the development of the educational program by students.