В статье рассматривается состояние психической активности
субъекта в субъектно-средовом подходе. Структура психической активности рассмотрена в рамках системно-функциональной концепции личности и индивидуальности А.И. Крупнова. Апробирован опросник А.Ю. Попова, А.А. Волочкова "Диагностика активности студента". Представлены результаты эмпирического исследования сравнения уровня активности студентов технической и гуманитарной направленности. Обозначена актуальность психологических исследований активности, в частности коммуникативной активности студента.
The article the state of mental activity is considered of subject activity in the subject-environment approach. The structure of activity is considered within the framework of the system-functional concept of personality and individuality of A.I. Krupnov. The questionnaire of A.Y. Popov, A.A. Volochkov "Diagnostics of student activity" was tested. The results of an empirical study comparing the level of activity of students of technical and humanitarian orientation are presented. The relevance of psychological studies of activity, in particular the student's communicative activity, is indicated.