Авторы статьи рассматривают жанрово-тематические и стилистические особенности публикаций о Турции в СМИ России с 2000 по 2020. Цель исследования - определить влияние СМИ на имидж Турции. В ходе исследования использованы эмпирические и теоретические методы: анализ научной литературы, методы описания, сравнения, наблюдения, контент-анализа, систематизации и классификации материала. Результатом исследования стали выводы о том, что СМИ являются на сегодняшний день самым мощным каналом политической коммуникации, а также важнейшим фактором, влияющим на общественное самосознание.
The authors of the article consider the genre-thematic and stylistic features of publications about Turkey in the Russian media from 2000 to 2020. The purpose of the study is to determine the impact of the media on Turkey's image. The study uses empirical and theoretical methods: analysis of scientific literature, methods of description, comparison, observation, content analysis, systematization and classification of material. The result of the study was the conclusion that the media is by far the most powerful channel of political communication, as well as the most important factor affecting public self-awareness.