В настоящее время СМИ не ограничиваются деятельностью на традиционных платформах, но и сотрудничают и с социальными сетями. Социальные сети стали популярной площадкой для создания, размещения и развития медиаконтента, что отвечает требованиям времени: многие следят за событиями в мире и стране с помощью социальных сетей. Актуальность социальных сетей для профессиональной коммуникации, и, в особенности, для СМИ велика, а умение работать с ними очень важно для современных журналистов. Интеграция традиционных видов СМИ, то есть печатной прессы, радио и телевидения, в социальные сети, создание контента представляют двойной интерес. За российскими СМИ не отставала и татарская журналистика, и на данный момент мы имеем богатую, но в то же время требующая изменений и поправок базу для проведения анализа.
Currently, media sources are not limited to activities on traditional platforms but are branching out into social networks. Social networks have become a popular platform for the creation, placement and development of media content, many now follow the media through social networks. "The huge growth, their popularity, large reach, new forms of communication and information transfer processes have changed the global network. The relevance of social networks for professional communication, especially for the media, is low and the ability to work with them is very important for modern journalists". In connection with the above, we can say that the study of social networks as a platform for modern Internet media refers to the requirements of the time. The integration of traditional types of media, that is the print press, radio and television, into social networks, the creation of content is of double interest, since for them in recent years it has been perceived as a real innovation. Tatar journalism has not lagged behind the Russian media, and at the moment we have a large rich but at the same time requiring changes and amendments a base for analysis.