В статье рассматриваются вопросы, связанные с пониманием учебного материала, как осуществлять подачу новых знаний наиболее эффективно. Проведен обзор работ, связанных с различными подходами к эффективному обучению, наиболее интересным подходом определен метод образного восприятия знаний. Проанализирована технология формирования образов на примере изучения математики, начиная с дошкольной ступени образования и заканчивая вузовским образованием. Анализ показал, что формируемая базовая система образов позволит наиболее эффективно получать новые знания.
The article deals with the issues related to the understanding of educational material, how to implement the presentation of new knowledge with the most effective. The review of works connected with different approaches to the effective teaching is conducted, the method of the figurative perception of knowledge is defined as the most interesting approach. The technology of forming images on the example of learning mathematics, starting from the preschool level of education and ending with higher education is analyzed. The analysis shows that the basic system of images being formed will allow to acquire new knowledge in the most effective way.