Актуальность данного дискурс-исследования обусловлена вариативностью трактований понятий "компетенция", "компетентность", используемых в отечественной и зарубежной педагогической науке и практике. В статье представлены результаты сопоставительного этимологического анализа трактований вышеуказанных понятий в отношении практической подготовки педагога. На основе теоретического анализа отечественной и зарубежной источниковедческой базы автор обосновывает различия англоязычных терминов, обозначающих данные понятия. Результаты исследования могут найти применение в компаративной педагогике, быть учтены при отборе содержания практической подготовки педагога, определении ее процессуального аспекта.
The relevance of the discourse study is stipulated by the wide variability of the "competence" and "competency" terms used in the Russian and foreign pedagogical theory and practice. The paper presents the results of the comparative etymological analysis of the above-mentioned notions' interpretations regarding the student teachers' practicum. Based on the theoretical analysis of foreign sources, the author substantiates the differences between the English-language terms denoting these concepts. The results of the study can be applied in comparative pedagogy and be taken into consideration while selecting the content of the student teachers' practicum and defining its procedural aspect.