В данной статье рассматриваются влияние диссеминации на творческое саморазвитие личности студентов. Диссеминация анализируется как совокупность инновационных идей и способов ее практического применения в профессиональной деятельности специалистов. Рассматриваются основы передового опыта педагогов, его реализация в практико-ориентированном обучении студентов. Профессия учителя рассматривается в качестве ее многомерности и полифункциональности, основанной на всестороннем знании профессиональных содержательно-процессуальных средств в их инновационной интерпретации. Анализируются диссеминационные особенности творческого саморазвития студентов, их роль в повышении качества профессиональной подготовки.
This article examines the influence of dissemination on the creative self-development of students' personalities. Dissemination is analyzed as a set of innovative ideas and ways of its practical application in the professional activities of specialists. The basics of teachers' best practices and their implementation in practice-oriented teaching of students are considered. The teaching profession is considered as its multidimensionality and polyfunctionality, based on a comprehensive knowledge of professional content-procedural means in their innovative interpretation. The article analyzes the dissemination features of students' creative self-development, their role in improving the quality of professional training.