Цель исследования заключается в обосновании необходимости создания толерантного воспитательного пространства в начальной школе как условия позиции ненасилия у младших школьников. В исследовании раскрыты сущностные характеристики педагогического обеспечения позиции ненасилия у младших школьников, выявлены особенности создания толерантного воспитательного пространства как условия позиции ненасилия у младших школьников в учебно-воспитательном процессе начальной школы. Материалы статьи могут быть полезными для воспитателей и учителей начальных школ, а также для исследователей, занимающихся проблемами педагогики ненасилия.
The purpose of the article is to substantiate the need to create a tolerant educational space in elementary school as a condition for educating the position of non-violence among younger students. The article reveals the essential characteristics of the pedagogical support for educating the position of non-violence among younger students, reveals the features of creating a tolerant educational space as a condition for educating the position of non-violence among younger students in the educational process of elementary school. The materials of the article can be useful for educators and teachers of primary schools, as well as for researchers involved in the problems of pedagogy of non-violence.