Пандемия новой коронавирусной инфекции, разгоревшаяся в марте 2020 года, оказала негативные влияния на весь туристический сектор, пострадали все направления туриндустрии. В статье освещаются проблемы музейного туризма, возникшие в условиях карантина и изоляции. Рассматриваются вопросы вынужденной и скоростной музейной цифровизации и новых форматов деятельности. Помимо явных отрицательных моментов, появившихся из-за пандемии, в статье приводятся и положительные стороны необходимых изменений. Анализируются как негативные, так и позитивные последствия.
The pandemic of a new coronavirus infection, which broke out in March 2020, had a negative impact on the entire tourism sector, affecting all areas of the tourism industry. The article highlights the problems of museum tourism that arose in the conditions of quarantine and isolation. The issues of forced and rapid museum digitalization and new formats of activity are considered. In addition to the obvious negative aspects that have emerged due to the pandemic, the article also presents the positive aspects of the necessary changes. Both negative and positive consequences are analyzed