Развитие дошкольного образования тесно связано с компетентностью воспитателей и уровнем профессионализма педагогов. В последние годы популяризация и развитие дошкольного образования порождают ряд противоречий, в котором обнаруживается необходимость принимать решения относительно необходимого количества воспитателей, которые будут зачислены при отсутствии специализации в сфере дошкольного образования. Кроме того, подготовка к вступлению в должность не в полной мере соответствует требованиям работы в детских садах; а изменение отстающих ступеней профессионального и личностного роста воспитателей приобрело большую актуальность, именно в этом и заключается необходимость переподготовки педагогических кадров.Повышение качества педагогических кадров составляет важную государственную задачу. С 2011 по 2019 год в Китае была проведена национальная переподготовка воспитателей детских садов в центральных и западных регионах. Много исходя из вышеуказанного, целью исследования: проанализировать, какой педагогический опыт в развитии профессионального и личностного роста воспитателей можно приобрести из этой масштабной практике; а также охарактеризовать систему современной переподготовки кадров в модернизации образования
Development of preschool education is closely related to the competence of educators and the level of their professionalism. In recent years, the popularisation preschool education has generated a number of contradictions, which reveals the decision about resolve the shortage of teacher, enrolled in the absence of preschool teacher education. In addition, new teachers' training doesn't fully meet the requirements of working in kindergartens; and the change in the lagging stages of professional competence and personal growth of educators has become more relevant, this is precisely the need for training of teaching staff. Improving the quality of teaching team become an important state task. From 2011 to 2019, China conducted a national training program of kindergarten teachers in the central and western regions. The key goal of it is to increase the professional competence of teachers, including improving cognitive abilities, helping to change or improve the behaviour of teaching, improving professional skills and acquiring basic competencies for solving complex problems. Based on the above, the purpose of the current research is to analyse pedagogical experience in the development of professional and personal growth of educators, which can be acquired from this large-scale practice; also to describe the system of modern retraining personnel in the modernisation of education.