Вопрос о человеке - это вопрос о том необыкновенном явлении жизни, которое не может быть представлено (помыслено, познано) как объект. Не существует во внешнем мире и не может быть понято извне, но только внутри, как то, что есть ты сам. Это то, что нельзя узнать иначе как в себе и собой. Впервые внутреннее становится темой, предметом мысли, в древнеиндийских религиозно-философских трактатах - Упанишадах, как проблема Атмана - бессмертного образа, скрытого за всем происходящим с нами. В этом размышлении речь идёт о фрагменте "Брихадараньяка Упанишады" (Раздел Мадху, II, 4), в котором этот бессмертный образ истолковывается в свете феноменов собственности, своего, как обладающий тем, чем нельзя обладать - бессмертием.
The question about a person is a question about that extraordinary phenomenon of life, which cannot be represented (thought, cognized) as an object. It does not exist in the external world and cannot be understood from the outside, but only inside, as what you are yourself. This is something that cannot be recognized otherwise than in oneself and in oneself. For the first time, the inner becomes a theme, an object of thought, in the ancient Indian religious and philosophical treatises the Upanishads, as the problem of the Atman - an immortal image hidden behind everything that happens to us. In this reflection, we are talking about a fragment of the "Brihadaranyaka Upanishad" (Section Madhu, II, 4), in which this immortal image is interpreted in the light of the phenomena of property, one's own, as possessing that which cannot be possessed - immortality.