Организация, существующая в условиях VUCA-мира, особое внимание должна уделять процессам создания компьютерных моделей будущих товаров нематериального производства (например, программ, баз данных для ЭВМ, топологий микросхем и т. п.), а также доведения информации о данном товаре до потенциального потребителя. Ключевую роль в окупаемости создаваемого товара играет время прохождения этапов его жизненного цикла. Указанное время включает объективную и субъективную составляющую. Показано, что объективная составляющая может быть максимально снижена за счет современных средств инфокоммуникационных технологий, тогда как снижение времени субъективной составляющей либо ограничено временем восприятия индивида, либо таит угрозы неантропомерности в связи с использованием алгоритмов под управлением искусственного интеллекта. Попытки ускорить субъективные составляющие времени жизни товара должны быть подвергнуты всесторонней экспертизе на предмет антропомерности.
An organization existing in the VUCA-world should pay special attention to the processes of creating computer models of future goods of intangible production (for example, programs, computer databases, microcircuit topologies, etc.), as well as bringing information about this product to a potential consumer. The key role in the payback of the created product is played by the time it takes to complete the stages of its life cycle. The specified time includes an objective and a subjective component. It is shown that the objective component can be reduced as much as possible due to modern means of infocommunication technologies, while the decrease in the time of the subjective component is either limited by the time of the individual's perception, or conceals the threat of nonanthropometricity due to the use of algorithms under the control of artificial intelligence. Attempts to accelerate the subjective components of the life of the goods should be subjected to a comprehensive examination for anthropometricity.